09 januari 2011

Lättad....

Jag har en tjej här hemma som inte alls mår bra för tillfället, och detta har jag mått så otroligt dåligt över ett längre tag. Jag räcker inte till, och vet inte alls vad jag ska göra.
Min lilla tjej är ju snart 6år och nån 6åring har jag aldrig haft innan så det är väldigt nytt för mig.
Men nu äntligen har det klanat....tack älskade google för att du finns. Ingen av de jag pratat med ang detta har trott mig.
Men hon bara gråter,vill inte göra nått, är rädd, undrar massa saker hela tiden, kan inte sova vet inte hur många nätter jag suttit uppe med henne och både hon och jag har gråtit. Hon har ont i magen, varje dag kl 16 ungefär sen håller det på ändå tills hon somnar. Jag hade tänkt ringa till en doktor i veckan nu för jag känner att jag orkar inte mer men nu kan jag slappna av för detta verkar ju normalt.
Vet bara inte hur jag ska hantera henne riktigt men det klanar nog det oxå så småning om.

Från google!!!
6 år. Efter den lugna 5-årstiden kommer 6-årstiden som är betydligt stormigare. Det är som om barnet får en stark oro i både kroppen och i själen. Känslolivet åker berg- och dalbana. 6-åringen är skör. Många får psykosomatiska symtom, ont i magen är till exempel mycket vanligt. Precisionen och koordinationen är ofta sämre nu än tidigare.



Nu ska jag ta den lilla tjejen här som inte somnat än och försöka lägga mig med henne för imon ska mina små prinsessor till dagis efter över 3 veckors ledighet....det är verkligen nått de behöver och jag oxå:-)
Natti Natti.

Inga kommentarer: