20 januari 2011

Det värsta som hänt min lilla stumpa.....

Igår vid halv 6 tiden klämde maja sin hand i köksdörren här hemma. Ringfinger toppen hängde på en liten bit, precis under naglen.
Vi åkte in till akuten direkt....lillan tuppade av i bilen in säkert av smärtan. När vi kom in tog de hand om oss direkt o Maja var så duktig. Men vänta får man ju göra ändå.....de visste inte först om de kunde rädda toppen. Vi var på röntgen o där såg de att fingret va av oxå.....tillbaks till akuten och träffa läkare igen. Hon fick massa smärtlindring och lugnande...men det lugnande hon fick slog fel så hon snetände och blev som ett monster hon visste inte ens om att jag var mamman...men tillslut lyckades de sy 6 stygn på det lilla ringfinger. Vi var 4 st som höll denna lilla tjej för hon va verkligen tokig. Ingen ska få ge henne lugnande igen. Men nu är toppen på plats och jag hoppas att det ser bra ut...det gick inte att de hur det blev alls eftersom hon va så arg. Ska tillbaks imon fm och kolla hur det verkar, nu har vi fullt ståhej att få i henne antibiotikan....för hon måste ta den.....jag vill inte att hon ska få en infektion oxå för då blir vi inlagda så hon får det  intravenöst istället och det vill vi helst slippa men det är inte lätt att få i henne det.
Har varit sugen hela dagen på att ta bort förbandet och se hur det ser ut men ska försöka att låta bli. Vi få se imon hur det verkar. Men hon ska iallafall inte va på dagis på ett tag nu.....pga av infektionsrisken...skönt att man är ledig hela nästa vecka oxå...så få vi se sen om det har läkt annars få jag vara hemma med henne.
Min älskade lilla tjej du få aldrig skada dig så igen.....det gör så ont i mitt hjärta att se henne ha ont.
                                             Här är hon den lilla tjejen:-)


Idag blir det en riktig vilodag......ska bara mysa med tjejerna:-)

Inga kommentarer: