10 oktober 2010

Ullared:-)

Igår var jag i Ullared och shoppade, och det blev ganska mkt som vanligt. Tror kalaset slutade på 5000kr. Ja så nu har man gjort åt den lönen utan problem. Men alla julklappar till Maja är klara. Wilma hittade vi inget till, eller jag vet inte vad ungen vill ha. Sen blev det massa annat kul som lite dukar, bedset, presenter, filtar, lite kläder till mig, regnkläder till barnen och lite strumpor och trosor och sånt till dom. Köpte inga direkta kläder till barnen, en kofta till Maja och några tajts. De behöver inget direkt och sen kan jag tycka att de har lite lustiga kläder där nere.
Kaos var det oxå....fy va folk. Linda och Johan kom 2 timmar efter oss och de fick kö efter en pakering i nästan 1 timme och sen stå i kö in och 1 timme ut ur affären. Vi var där redan vid 8 så det va ganska lungt till en början men när vi började bli klara var det total kaos där. Nää jag ska inte åka dit på länge...det blir nog bara värre och värre ju närmre jul man kommer.

Imon är det dags för jobb igen, har ju varit hemma en del det sista med sjuka barn men nu håller jag alla mina tummar att de ska hålla sig friska ett tag.
Pär är ledig imon han har fått nytt schema så ikväll ska jag sätta mig och lägga in det nya schemat till dagis. Vissa veckor blir det bara 2 dagar på dagis och det känner jag bli lite väl lite för Wilma som älskar att vara på dagis....men det va inga problem att lämna henne mer. Sååå skönt att även de på dagis tyckte som jag. Så nu ska hon gå 8,45-12,30 de dagar hon vill. Maja har ju oxå allrätt att gå så men vet inte om hon har så stort behov av det igentligen. Vi få helt enkelt se.

Nu blir det att göra ett försök att tapetsera trappen här hemma....hoppas bara in mannen trillar ner från stegen....ha det fint!!!!

Inga kommentarer: