29 december 2010

Läkarkontroll.....:-) :-(

Ja ush vad allt känns konsigt nu!! Nu är jag riktigt gnällig men var på specialmödra på fm för kontroll av cervix. O det visade sig att tappen bara hade minskat nån millimeter på 3 veckor:-) Ingen öppning så det känns ju super skönt givervis. Hade varit jobbigt om det va mer påverkat eftersom jag inte är så bra på att ta det lugnt. Men då säger läkaren att du kan nog jobba igentligen så jag kommer aldrig få ett nytt läkarintyg efter detta om det inte är mer påverkat....o det är inte så att jag inte vill jobba men har man gått hemma nu kan man ju lika gärna fortsätta göra det....o sen tycker jag att det är en ganska såå stor chansning de gör om det skickar mig till jobbet för vad kommer hända när jag springer där och lyfter de gamla och stressar...jo jag kommer öppna mig givetvis eftersom jag gjort det med de andra 2 så är väll risken ganska stor, och det sa ju läkarn själv men han tycker vi ska testa....ush man är en försökskanin tycker alltid det är såhär. Men jag ska på en undersökning till innan läkarintyget går ut så vi får väll avvakta tills dess
Jag kommer väll vara i v 28 när jag börjar jobba igen och med maja blev jag inlagd i v 29+5 såå vi få se denna gången......det är ju verkligen inget jag vill...och inte heller att ungen ska komma ut redan då...vill ju helst gå 35 veckor...men vem vet man kanske gå 40 denna gången:-)

Jag ska inte gnälla mer nu.....hoppas bara att min lill* unge kommer stanna där inne så länge som möjligt och att allt kommer gå bra!!!

Nu ska vi pärla jag och alla mina tjejer här. Imon blir det date med Sandra...kanske att vi tar en liten skridskoåkning.....Maja va för söt på skriskorna igår....till slut fattade hon faktsikt hur man gör och Wilma börjar bli duktig.


Tack o Hej

Inga kommentarer: